pondělí 21. června 2021

Akichan.moe - stránka pro české a slovenské otaku

Před nedávnem jsem narazila na stránky https://akichan.moe/, což je náhrada za bohužel zrušenou stránku akihabara.cz. Nyní si opět můžeme v češtině přečíst základní informace o anime, manze či doramě. Lze si zde vytvořit svůj animelist a ohodnotit jednotlivá anime. Pokud si jej budete přepisovat z myanimelistu, tak musím upozornit, že se vám může stát, že se počet zhlédnutých anime může lišit. Vysvětlím na několika příkladech. Například film Kizumonogatari je na myanimelistu rozdělen na třikrát, avšak na akichan je zde zastoupen pouze jednou a dočtete se, že má 3 epizody. Dalším příkladem je Sakamoto Desu ga?, na myanimelistu je jedno ovíčko dáno zvlášť, avšak na akichan je to dohromady, dozvíte se zde, že epizod je 12 po 25 minutách a počet speciálů: 1.

Avšak dávejte pozor, některá ovíčka jsou na akichan zvlášť, například Blood Lad, které má jeden díl a najdete ho pod názvem Blood Lad: Wagahai wa Neko de wa Nai. Ještě zde uvedu jeden týkající se ovíčka a to Gakuen Mokushiroku: High School of the Dead - Drifters of the Dead, též ho najdete samostatně a u tohoto anime ještě menší upozornění, na akichan toto anime naleznete pod názvem zmíněném výše, avšak na myanimelistu se používá jen High School of the Dead. Já vím, ohledně názvu, bych to vysvětlovat moc nemusela, ale píšu to pro jistotu, kdyby to náhodou četl začínající fanoušek anime, tak aby ho to nemátlo. 

A co vy máte animelist na myanimelistu nebo akichan, popřípadě na obou stránkách? A jak jste s nimi spokojeni? Já osobně jsem nadšená, že akichan existuje, přijde mi hezky přehledná a hlavně je to v češtině. Ne, že bych neuměla anglicky, ale hold jsem trošku pohodlnější člověk.



3 komentáře:

  1. To je super tip, vůbec jsem o této stránce nevěděla. A hnedka už mám svůj anime list. A čeština je velmi příjemná pro orientaci *-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se ti tahle stránka líbí a je k užitku. :)

      Vymazat